wtorek, 14 sierpnia 2018

"Everlife. Wieczne życie"- G. Showalter

Witam,
dziś pochwalę Wam się, że udało mi się przekonać do czytania moją siostrę. Marzena zakochała się w serii napisanej przez panią Showalter. Kiedy otrzymałam z wydawnictwa trzeci tom powieści to właśnie ona przeczytała go jako pierwsza i to jej opinię dzisiaj poznacie. 

"Everlife. Wieczne życie"- Gena Showalter


Tytuł: Everlife. Wieczne życie
Oryginalny tytuł: Ever life
Autor: Gena Showalter
Wydawnictwo: HarperCollins
Data wydania: 20.07.2018
Liczba stron: 464
Seria: Everlife. Wieczne życie (tom 3)
Kategoria: literatura młodzieżowa
Opis: W tym świecie umierasz po to, by zyskać nieśmiertelność
Siedemnastoletnia Ten Lockwood wybrała po śmierci życie w świecie rządzonym przez Trojkę – samozwańczych strażników sprawiedliwości i równości. Jej ugrupowanie od lat toczy wojnę z Miriadą, mroczną krainą, w której emocje zawsze biorą górę nad logiką.  Kiedy Ten poznaje Killiana, stronnika Miriady, powinna potraktować go jak wroga, odczuć pielęgnowaną od pokoleń nienawiść. Jednak miłość okazuje się silniejsza. Młodzi postanawiają połączyć siły, położyć kres wojnie i zjednoczyć obie krainy. Czeka ich droga pełna mroku i bólu, ale wiara, że odnajdą radość i światło, dodaje im sił. 




Everlife-wieczne życie” to ostatnia część trylogii autorstwa Geny Showalter. Opowiada o dalszych losach stanowczej oraz odważnej dziewczyny-Ten Lockwood. 
Zapewne każdy z was zna powiedzenie „przyjaciół trzymaj blisko lecz wrogów jeszcze bliżej”, dokładnie tak jest w tej książce. Ten zaprzyjaźnia się z Killianem. Oboje pochodzą z dwóch wrogich sobie światów -Ten i jej pragnąca światła Trojka oraz Killian i jego mroczna Miriada. Czy w końcu dojdą do porozumienia i zażegnają odwieczny spór? Jak poradzą sobie młodzi pośród tego bałaganu i okrutnych rozkazów? W ich rękach leży los obu zaświatów. 
Autorka w drugiej oraz trzeciej części dokładnie przedstawia który świat przedstawia dobro a który zło. Przez te antonimy w powieści cały czas dzieje się akcja. W większości przypadków jest ona burzliwa i brutalna np. podczas ostatniego ataku przez Miriadę na Trojkę. Nie brakuje jednak ciepłego, romantycznego klimatu, który łagodzi napiętą atmosferę. Między tajemnicze, pełne krwi i łamiących kości wydarzenia wkrada się słodka nuta uczuć między Tenley i Killianem. 
Bohaterowie są charakterystyczni. Każdemu przysługuje cecha przez którą łatwo go skojarzyć. Ten jest ciągle niezdecydowana. Drażniła mnie tym. Wiem że nie dogadałybyśmy się w rzeczywistym wymiarze. Killian, gotowy oddać życie za to, co dla niego najważniejsze oraz emanującą pewnością siebie przykuł moją uwagę już od pierwszego tomu. Zawiera cechy, które są mi bliskie bądź pożądane u innych. Byłby doskonałą osobą do przyjaźni. 
Okładka książki…hmm cóż mogę powiedzieć.. Cudo jak w pozostałych częściach. Nie ukrywam, że przykuła szczególną uwagę i wspomogła decyzje by zamówić ostatnia część do kolekcji. 
Cała seria przypadła mi do gustu. Lubię gdy w powieściach są krwawe wydarzenia przeplatane jakże ważną miłością. Lektura podejmuje bardzo ważny dla mnie temat- życia po śmierci- nad którym wielokrotnie się zastanawiam, a tutaj poznaje go w zupełnie nowej odsłonie.

Za mój egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu HarperCollins.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.